Terkos - Durusu Gölü Gezisi ve Doğa Yürüyüşü

Caner-Celik-Terkos

Geçtiğimiz hafta sonu Uzaklar Derinler grubumuz ile rotamızı yine Karadeniz kıyılarına çevirdik. Bu defa Terkos, Durugöl bölgesini keşife çıktık. Yine güzel bir geziye güzel insanlar ile birlikte imza attık. Haydi başlıyoruz...
İstanbul'dan yola çıkıp Hadımköy, Yassıören güzergahında ilerleyerek Terkos'a ulaşıp göl kenarında harika bir kahvaltı ile güne başlıyoruz. Burası Bahçem Piknik Alanı. Bizim için hazırlanan iskele masasında çok güzel bir kahvaltı yapıyor ve çaylarımızı yudumluyoruz.

Bu arada grubumuzdaki hanımların marifetli ellerinden çıkan harika poğaçalar, kurabiyeler ve patates salatalar da çok lezzetli. Tam bu noktada bana özel kısır yapan sevgili Nübüş'e de çok çok çok teşekkür ediyorum :)

Bu güzel iskelenin kenarında yaptığımız kahvaltının ardından köy yumurtaları ilgimizi çekiyor. Taze taze yumurtaları kaçırmıyoruz. Nübüş burada da ağzının tadını bildiğini bizlere bir defa daha kanıtlıyor... :)

Bahçem Piknik Alanı Telefon İletişim : Abdullah Bey 0538 940 09 12

Kısa bir yürüyüşün ardından Durusu Gölü'nde yapacağımız tekne turu için teknelerimize biniyoruz. 3 tekne ile 1,5 saat sürecek tekne turumuz başlıyor.

Durusu Gölü halk arasında genellikle Terkos Gölü olarak biliniyor. Terkos ismi ise 1902 yılında göl kenarında açılan "Trikos" isimli fransız fabrikanın isminden geliyor. Bu fabrika şehre su basma faaliyetini 100 yıldır sürdürmesinin ardından 2002 yılında kapatılmış, İstanbul'un su ihtiyacının çok büyük kısmını karşılamış.

Teknelerimizle Durusu Gölü'nde çok keyifli bir gezintiye başlıyoruz. Özellikle grubumuzun sevimli maskotu Irmak'ın Titanic pozları neşemize neşe katıyor.

Göl kenarında pek fazla bir şey görmek mümkün değil. Sadece ufak bir baraj bulunuyor. Bu barajın diğer ucu ise bir akarsu yoluyla Karadeniz'e dökülüyor.

Onun dışında genelde göl kenarları ağaçlar ile kaplı. Bu ağaçlar kuşların ve özellikle karabatakların yaşam alanı. Karabatakların ağaçlara pisliklerini yapmaları sonucu oluşan asitlerden dolayı ağaçların belli kısımlarının çürümüş olduğu ve renklerinin değiştiğini gölemliyoruz.

1,5 saat sonunda sahile yürüyeceğimiz kısıma teknelerimiz ile nilüfer yaprakları eşliğinde yanaşıyoruz. Burada harika bir görüntü var.

Buradan sahile doğru yaklaşık 500 metrelik bir mesafemiz var. Bu kısa mesafenin ardından harika bir sahile ulaşıyoruz.

Şu anda Karaburun'un yaklaşık olarak 8 kilometre uzağındayız. Ve burada kilometrelerce uzanan harika bir kumsal var. Bu sahilde ise bizden başka kimse yok. Çünkü buranın doğru düzgün bir yolu yok :) Bu güzel sahilde denizin keyfini çıkarıyoruz fakat buranın denizi de klasik karadeniz dalgalı ve hırçın. Karadeniz sahillerinin en önemli uyarısını da yine unutmadan yapalım çeken akıntıya dikkat..!

Sahilde deniz keyfimizin yanı sıra güzel bir öğle yemeği sofrası da kuruyoruz. Selim çok acıkmış olacak ki dolmaları ikişer ikişer götürüyor maşallah.. :)

Öğle yemeği sonrası sıra geliyor yediklerimizi eritmeye. Doğa yürüyüşü aktivitesi içinaksiyon grubumuzu oluşturuyoruz. Sahilde kalmayı tercih eden grup haricinde bizler doğa yürüyüşümüze başlıyoruz.

Öncelikle söylemeliyim ki bu bölgede doğa yürüyüşü yapmak için çok elverişli bir parkur yok. Orman bölgesindeki dikenlerin çokluğu büyük sıkıntı yaratıyor. Bu yüzden biz genelde toprak yol güzergahında yürüyşümüzü yapıyoruz.

Çevrede İstiklal savaşında kullanılan savaş tavyalarını görmek mümkün. Fakat hiçbirinin içine girmek mümkün değil.

Yürüyüşümüz kısa ama gayet keyifli geçiyor. Bir doğa klasiğimiz olan böğürtlen molamızdan da en çok Şenol arkadaşımız faydalanıyor :) Böğürtlene karşı büyük zaafı olduğunu biliyoruz :)

Yaklaşık 4 km lik kısa bir doğa yürüyüşünden sonra sahile geri dönüp grubumuzla tekrar buluşuyoruz. Geri dönüşü yine tekne ile yapıyoruz. Aşkamüstü satlerinde teknemizden ayrıldıktan sonra ise Trikos Cafe'nin harika manzarası eşliğinde bir çay molası ile günümüzü bitiriyoruz.

Bugün Neler Yaptık ?

Bugün İstanbul'dan yaklaşık 55 km yol yaparak ilk Durusu köyüne geldik. Durusu Gölü kenarından teknelerimize binerek 12 km'lik yaklaşık 1,5 saat süren bir tekne turu yaptık. Sahilde geçirdiğimiz zaman sonrasında çevrede 4,7 km'lik bir doğa yürüyüşü yaptık. Sonra aynı şekilde geri dönerek günümüzü tamamladık.

Durusu Gölü - Terkos Tekne Turu ve Doğa Yürüyüşü Parkuru
( 12 km Tekne Turu, 3,7 km Doğa Yürüyüşü)
Parkur Detayı İçin Tıklayınız

Powered by Wikiloc

Bu güzel güne renk katan tüm dostlarımızla birlikte Terkos'tan sevgilerle...
Ayrıcabu güzel grup fotoğrafımız için segili Salih YILDIRIM'a da teşekkür ederiz.

Teşekkürler
Emin Mete SİVEREK.

Caner ÇELİK
19.08.2017

Fotoğraflar : Caner ÇELİK,  Emin Mete SİVEREK, Salih YILDIRIM.

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazı hakkındaki fikir ve görüşlerinizi yazının altına yorum yaparak paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca bölgeye gezi planı yapacaklar sorularını paylaşabilirler. Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım.

Gezilerim sırasında anlık paylaşımlarımı yazılardan önce İnstagram'dan yapıyorum. Dilerseniz sosyal medya hesaplarımdan paylaşımlarımı takip edebilirsiniz.

Bu yazıda  Terkos gezilecek yerler, Terkos Görülecek Yerler, Terkos gezi rehberi, terkos Gezi notları, Terkos gezisi, Terkos Durusu Gezi yazısı, Terkos durusu gölü tekne turu, Durusu gölü kano kiralama,  Terkos kamp alanları, Terkos çadır kurulacak yerler, Terkos doğa yürüyüşü, Terkos Durusu trekking  konularına yer verdik. Umarım beğenmişsinizdir.