Çatalca - Gümüşpınar - Danamandıra Doğa Yürüyüşü

Gumuspinar-Danamandira-Doga-Yuruyusu

Bu aralar doğa yürüyüşü çıtamızı bir hayli yükseltiyoruz. Uzun ve yüksek performans gerektiren rotaları tercih ederken bu rotaların hakkını verecek dirençli ekip arkadaşlarımız ile yapıyoruz yürüyüşlerimizi. Bu hafta Uzaklar Derinler grubumuz ile Çatalca'nın Gümüşpınar - Danamandıra bölgesindeydik. Bol maceralı ve bol aksiyonlu bir gün yaşadık...

Bugünkü yürüyüşümüz Gümüşpınar Köyü'nden başlıyor. Ekibimizin harika enerjisiyle birlikte bugün çok keyifli vakit geçireceğimiz de daha ilk dakikalardan belli oluyor.

Özellikle ekibimize yeni katılan Levent abi ve sevimli çiftimiz Melis - Feyman ile çok hızlı bir şekilde kaynaşıyoruz :)

Gumuspinar-Koyu-Doga-Yuruyusu

Kısa bir yürüyüşün ardından ormanda verdiğimiz kahvaltı molasıyla birlikte yanımızda getirdiğimiz sandviçlerle karnımızı, doğadaki bol oksijenle de ruhumuzu doyuruyoruz.

Ormanda-Kahvalti

Bu kahvaltı olayına Gül biraz daha önem veriyor gibi. Kendisi yumurta, peynir ve rokadan oluşan kahvaltısıyla başlıyor güne.

Gul-Doga-Kahvalti

Gümüşpınar Köyü'nde başlayan yürüyüşümüz Danamandıra Tabiat Parkı'na doğru devam ediyor. Bugünkü parkurumuz yürüyüşe çok elverişli. Ayrıca bol yeşilli, bol oksijenli bir ortamdayız. Bu kadar oksijen de şişede durduğu gibi durmuyor... :)

Fazla-Oksijen-Doga
Gumuspinar-Danamandira-Yuruyusu

7,5 km yürüyüşümüzün ardından Danamandıra Tabiat Parkı'na ulaşıyoruz. Burada çok güzel bir gölet ve göletin etrafında piknik ve yürüyüş alanları mevcut.

Danamandira-Tabiat-Parki
Danamandira-tabiat-parki-Goleti

Tabiat parkının göl etrafındaki toplam yürüyüş alanı yaklaşık 3 km civarı. Ayrıca çok keyifli ve sakin bir yer burası.

Yolumuza Danamandıra Köyü'ne doğru devam ediyoruz. Güzergahta harika bir yayla var. Buralarda yürümek çok keyifli.

Danamandıra-Koyu-Yayla

Köye vardığımızda burada bir çay molası vermeyi düşünüyoruz. Danamandıra Köyü'nün aşağısındaki köy kahvesine doğru ilerliyoruz.

Bu arada Danamadıra köyünde yaşayanların tamamı bulgar, yunan ve makedon göçmenleri. Köyde herkes renkli gözlü olması dikkat çekiyor ve son derece yardımseverler.

Kahvede dinlenirken çaylarımızı yudumluyoruz ve burada bir hatıra fotoğrafı çekiliyoruz.

Danamandıra-Koyu
Danamandıra-Koyu-Mola

Çaylarımızı içtikten sonra yolumuza devam ediyoruz. Bu köye çok ısındık biz. İnsanları kadar hayvanları da çok sevecen, çok dost canlısı...

Hayvan-Sevgisi

Aynı zamanda bugün aramıza yeni katılan çiftimiz Melis ve Feyman da bu güzel günün en renkli karakterleriydi. Biz onları çok sevdik ve umarım bir dahaki yürüyüşlerimizde de birlikte oluruz.

Melis-Feyman-Doga-Yuruyusu

Yürüyüşümüz başlangıç noktamız olan Gümüşpınar Köyü'ne doğru devam ediyor. Bugün çok fazla akarsu geçişi yaptık ve hepsi de birbirinden heyecanlı olduğu kadar aynı zamanda eğlenceliydi. Bu geçişleri yazının sonundaki videodan izleyebilirsiniz.

Bugünün diğer renkli ismi ise Levent abiydi. Özellikle akarsu geçişlerindeki başarısı da görülmeye değerdi... :)

Doga-Yuruyusu-Akarsu-gecisi

Bu arada her yürüyüşümüzde Mete abinin çantası ile alakalı çeşitli espriler yapıyoruz. Çünkü Mete abi bu konuda o kadar donanımlı ki çantada ilkyardım malzemesinden, kamp ve çeşitli doğa malzemelerine kadar herşey bulunuyor. Hacıllı kampımızda o çantadan minyatür bir kürek çıktığında çok şaşırmıştım. Bugün ise ingiliz priz dönüştürücüsü çıktı. Durun bakalım ileride bu çantadan daha ne gibi sürprizler çıkacak :)

Bu çantayı gelecek bir yürüyüşümüzde ifşa edeceğiz... :)

Emin-Mete-Siverek-Cantasi

Yürüyüşümüzde sonlara doğru geldiğimizde karşımıza harika bir yayla çıkıyor. Burada her yer alabildiğine yemyeşil. İnsan burada küçücük bir çocuk gibi koşturmak istiyor ve bunu da yapıyoruz... :) (Yazının sonundaki videomuzda izleyebilirsiniz)

Harika-Bir-Yayla

Önümüzde Gümüşpınar Köyü'ne ulaşmak için tek engel bir akarsu ve bir tepe kalıyor. Motivasyonu son derece yüksek bir ekip için bunlar söz konusu bile olamaz. Fakat bu son etap bizim için biraz sürpriz oluyor.

Bu son akarsu öncekilerden daha geniş olduğu için geçişi kolay olmuyor. Tam gözü karartıp suyun içerisinden geçmeye karar veriyorduk ki yaklaşık 100 metre ileride akarsu üzerine kurulmuş ağaç gövdesini görüyoruz. Geçiş biraz riskli olsa da denemeye değer ve eğlenceli gibi görünüyor :)

Emin-mete-Siverek-Akarsu-gecisi

Bu engeli de geçtikten sonra tepeyi tırmanmaya başlıyoruz. Burası da pek düşündüğümüz gibi olmuyor. Kendimizi çok sık dikenli bir ormanın içerisinde buluyoruz. Keşif yürüyüşlerinde bu tarz kötü sürprizlerle karşılaşmak tabiki çok doğal. Fakat bu defa tek engel de bu değil. Havanın da yavaş yavaş kararmasıyla birlikte ormandan geriye doğru dönerek en yakın yola doğru inişe geçiyoruz.

Yola vardığımızda hava iyice kararıyor ve Gümüşpınar Köyü'ne kadar ana yolda yürümeye devam ediyoruz. Otostop çekme girişimlerimiz ise başarısızlıkla sonuçlanıyor. Gümüşpınar'a geldiğimizde tatlı bir yorgunluk çöküyor üzerimize. Fakat bu güzel güne fazlasıyla değecek bir yorgunluk bu :)

Gelin bu güzel günü bir de videolarımızla yaşayalım.

***

Yazılarımda gezdiğim rotaları Wikiloc sayesinde burada yayımlıyorum. Dilerseniz siz de bu rotayı aşağıda detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Gümüşpınar - Danamandıra (Çatalca) Doğa Yürüyüşü Rotamız (23,5 Km)

Gumuspinar-Koyu-Sevgilerle

Gümüşpınar Köyü'nden Sevgilerle...

Teşekkürler

Caner ÇELİK
27.01.2018

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazı hakkındaki fikir ve görüşlerinizi yazının altına yorum yaparak paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca bölgeye gezi planı yapacaklar sorularını paylaşabilirler. Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım.

Gezilerim sırasında anlık paylaşımlarımı yazılardan önce İnstagram'dan yapıyorum. Dilerseniz sosyal medya hesaplarımdan paylaşımlarımı takip edebilirsiniz.

Bu yazıda  Çatalca Doğa Yürüyüşü, Gümüşpınar Doğa Yürüyüşü, Danamandıra Doğa Yürüyüşü, Danamandıra Köyü Nerede, Gümüşpınar Köyü Nerede, Danamandıra Parkuru, Gümüşpınar Parkuru  konularına yer verdik. Umarım beğenmişsinizdir.