Sardala Koyu Doğa Yürüyüşü ve Keşif Gezisi

Caner-Celik-Gezenti

Bu yaz sezonunda hafta sonlarımı genelde İstanbul'a yakın karadeniz kıyılarında geçirdim. Böylece uzun süredir merak edip bir türlü gidemediğim yerlere tek tek gitmeye başladım. Son dönemde en çok gitmek istediğim yerlerden biri ise Sardala Koyu ve çevresiydi. Uzaklar Derinler grubumuz ile birlikte bu hafta sonu bu bölgedeydik.

Sardala Koyu Nerededir? Nasıl Gidilir?

Sardala Koyu Ağva'nın yaklaşık 14 km ilerisinde bulunuyor. 4 km ile Kocaeli şehri sınırlarında yer alıyor. Ağva'dan Kerpe yönüne doğru giderken önce Bucaklı köyü sonra da Kadıköy ve Pınarlı köylerini geçeceksiniz. Pınarlı Köyü'nün çıkışında 4 km'lik bir yola gireceksiniz. Bu yolda ilerlediğinizde sol tarafta kalan yumurta üretim çiftliğinin hemen yanındaki toprak ve dar bir yola dönüş yapacaksınız. Bu yol 1 km sonra sizi Sardala Koyu'na çıkaracak.

Sardala Koyu Hakkında Bilgi ve Sardala Koyunda Kamp

Sardala Koyu iki ayrı plajdan oluşuyor. İlk olarak bu iki plajın arasındaki buruna geliyorsunuz. Burada araçlarınızı bırakabileceğiniz bir alan mevcut. Soldaki plaj biraz daha küçük. Sağdaki plaja ise 2-3 dakikalık bir patika yoldan geçerek kolayca ulaşmanız mümkün.

Sardala-Koyu
Sardala-Koyu-Kamp

Sardala koyunda herhangi bir işletme bulunmuyor. Son derece bakir bir koy olan Sardala, son dönemde kampçıların keşfetmesiyle bir hayli ünlenmeye başladı. Tabi bu ünlenme ile birlikte buraya gelen insanların duyarsızlığı da koya ulaşır ulaşmaz yüzümüze vuruyor. Maalesef etrafta çöp kutularının bulunmayışı ve insanların çöplerini burada bırakmaları son derece çirkin ve doğaya yapılmış büyük bir saygısızlık.

Lütfen! Buraya giderken yanınızda bolca çöp torbası götürün ve buradan dönüşünüzde etrafta çöp bırakmayın. Hatta elinizden geldiğince başkalarının bıraktığı çöpleri de yanınızda götürürseniz büyük bir duyarlılık örneği göstermiş olursunuz. Biz bunu çok yaptık, siz de yapabilirsiniz.

Burada kamp yapmak isteyenlere de bir diğer uyarı ise etrafta herhangi bir market,  su kaynağı ya da tuvalet bulunmuyor. Tamamen doğal bir ortam. Çadırlarınızı sahile kurabilirsiniz. Plajı ise kumlu fakat denizin dibi biraz taşlı ve yosunlu. Taşlardan ve yosunlardan rahatsız olanlar yanında deniz ayakkabısı götürebilirler.

Sardala Koyu Doğa Yürüyüşü ve Keşif Turu

Sardala Koyu çevresinde doğa yürüyüşü yapmanız da mümkün. Özellikle sahil şeridindeki patika yoldan ilerleyerek değişik kaya oluşumları ve koyları görüp harika fotoğraflar çekebilirsiniz. Ve Uzaklar Derinler Sardala keşif gezisine başlıyor...

Sardala-Kesif-Turu

Bugün grubumuz her zamanki gibi yine çok neşeli. Güzel bir gün olacağı çok belli. Koyun doğu cephesinden yürüyüşümüze sahile paralel olarak başlıyoruz.

Yürüyüşümüz sırasında sahilde birçok güzellik ilgimizi çekiyor. Bunlardan ilki ise Korsan Adası. Karanın hemen 50 metre karşısında bulunan ada buranın simgesi haline gelmiş.

Sardala-Korsan-Adasi
Sardala-Doga-Yuruyusu

Yaklaşık 15 dakikalık bir yürüyüşün ardından asıl bulmak istediğimiz yere doğru inişe geçiyoruz. İnerken biraz dikkatli olmakta fayda var çünkü toprak biraz kaygan.

Karadeniz'in hırçın suları bir mağara deliğinden girerek burayı oluşturmuş. Burası bir koy değil, gölet de değil... Burayı anlatacak tek bir kelime var o da "Cennet"...

Burası ilk olarak aklıma Leonardo Di Caprio'nun "The Beach (Kumsal)" adlı filmindeki gizli sahili aklıma getirdi. O filmi izleyenler o harika yeri hatırlayacaklar. Burası da oranın minyatürü gibi sanki. Denizin dibindeki yüksek kayaların arasında saklanmış gizli bir cennet burası...

Taşlardan oluşan ufacık bir sahili var. Suyun yüksekliği ise ilk başta boyu geçmiyor fakat ilerlediğinizde suyun derinliği artıyor. Tam ortada da bir kaya bulunuyor. Etraftaki kayalardan da atlayış yapabilirsiniz fakat dikkatli olmakta fayda var. Suya girerken dipteki yosunlu kaygan taşlara da dikkat etmenizi öneririm.

Biz burada çok güzel vakit geçiriyoruz. Fotoğraflar, atlamalar, zıplamalar, hatta şarkılar türküler...

Haydi gelin biraz da sizlere burayı yaşatalım. Hemde Grup Uzaklar Derinler'in seslendirdiği güzel bir şarkı eşliğinde... :)

Gördüğünüz gibi burada çok güzel vakit geçiriyoruz fakat bize biraz aksiyon şart. Bir şeyler içimi kemiriyor ve ben buranın yukarıdan fotoğrafını çekmek istiyorum. Yukarılara bir keşif bakışları attıktan sonra Mete abiyi (Actionman) de kandırıp çok geçmeden tırmanışa geçiyoruz :) Bizim bu hareketimize kayıtsız kalamayıp bizimle gelen Nazan'da bu aksiyon üçlüsünün bir parçası oluyor...

Orta zorlukta bir tırmanışın ardından yukarıda bir patika yol buluyoruz. Meğer buraya aşağıdan arka taraftan dolanan kolay bir yol varmış. Yani tırmanış yapmadan da yukarıya çıkabilirmişiz. Biz bu yolu geç de olsa keşfediyoruz. Olsun biz en azından buraya çıkmanın daha kolay bir yolu olduğunu sizlere söylemiş bulunalım.

Yukarıda harika bir manzara var. Bir tarafta cennet havuzunu tepeden görüyoruz. Diğer tarafta ise karadenizi uçsuz bucaksız izleyebiliyoruz.

Yukarıya kolay çıkış yolunu da bulduğumuza göre bu manzaradan diğer arkadaşlarımızın da mahrum kalmasını istemiyoruz. Mete abi tekrar aşağıya iniyor ve grubumuzu bizim yanımıza getiriyor.

Nihayet yine tüm ekibimiz ile birlikte tam kadroyuz.

Yukarıda yine fotoğraf çekebileceğiniz harika manzaralar var. Tabiki bu fotoğrafları çekerken tedbirli olmanızı hatırlatırım.

Bugünkü keşfimizde en çok kendini geliştiren Ebru oluyor. Yüksek yerlerden aşağıya bakamadığı için tedirginlikle başladığı gezinin sonlarına doğru bu fobisini yeniyor. Bu başarısından dolayı grubumuzun lideri Mete abi tarafından Ebru'ya "Dağ Keçisi" unvanı veriliyor... :)

Yürüyüşümüze Bağırkanlı Limanı'na doğru devam ediyoruz. Bu bölgede de çok güzel manzaralar mevcut.

Biraz ileride piknik alanları mevcut. Aslında burada da kamp yapılabilir fakat ben şahsen Sardala Koyu'nu tercih ederim. Piknik alanlarını geçip Sardala Koyu'na doğru geri dönüşe başlıyoruz.

Yürüyüşümüz her zamanki gibi çok keyifli geçiyor. Doğada şarkı söyleme ritüelimizi burada da gerçekleştiriyoruz.

Gördüğünüz gibi herkesin keyfi gayet yerinde. Yavaş yavaş Sardala Koyu'na inişe geçiyoruz.

Sardala Koyu'na geldiğimizde acıktığımızı fark ediyoruz. Güzel bir sofra kuruluyor ve grubumuzun marifetli hanımlarının lezzetli yemeklerini indiriyoruz mideye. Özellikle Naciye hanımın kısırları ve Nübüş'ün akdeniz lezzetleri ayrı birer harika...

Yemeğin ardından deniz keyfi yaparak Sardala Koyu'nun keyfini çıkarıyoruz. Akşam saatlerinde ise İstanbul'a geri dönüş yoluna geçiyoruz.

Bugün Uzaklar & Derinler grubumuzla birlikte yine harika bir gün geçirdik. Bu güzel güne renk katan tüm dostlara teşekkürler.

Sardala'dan Sevgilerle...

Sardala Koyu Doğa Yürüyüşü ve Keşif Rotamız (2,8 Km)

Powered by Wikiloc

Teşekkürler
Emin Mete SİVEREK.

Caner ÇELİK
17.09.2017

Fotoğraflar : Caner ÇELİK, Ebru ÇELİK, Emin Mete SİVEREK

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir
agva-gezilecek-yerler
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazı hakkındaki fikir ve görüşlerinizi yazının altına yorum yaparak paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca bölgeye gezi planı yapacaklar sorularını paylaşabilirler. Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım.

Gezilerim sırasında anlık paylaşımlarımı yazılardan önce İnstagram'dan yapıyorum. Dilerseniz sosyal medya hesaplarımdan paylaşımlarımı takip edebilirsiniz.

Bu yazıda  Sardala Koyu, Sardala Koyuna Nasıl Gidilir, Sardala Koyu Nerede, Sardala Koyu Yolu, Sardala Koyu Kamp, Sardala Koyu Çadır, Sardala Koyu Doğa Yürüyüşü, SardalaKoyu Gezisi konularına yer verdik. Umarım beğenmişsinizdir.