Bir İstanbul Masalı 'Ağva'

Gezenti-Caner-Agva-Gezi-Yazisi

Bu aralar yaz sıcakları iyice bastırmaya başlayınca hafta sonlarında doğa ve deniz ağırlıklı İstanbul'dan kaçışlar yapmaya başladım. Bu hafta bu kaçışlardan nasibini alan bölge ise Ağva oldu. Burası yeşiliyle ve doğasıyla ünü bir hayli yayılmış masalsı bir diyar, cennetten bir köşe...

Aslında çok yakın bir tarihe kadar sessiz bir karadeniz sahil kasabası olan Ağva, bir dönem çok meşhur olan "Bir İstanbul Masalı" isimli dizinin bu bölgede yapılan çekimleri sonrası hızla popüler hale gelmeye başladı.

Tabiki bu popülerlik bu şirin kasabayı büyük bir hızla romantik tatillerin bir numaralı turistik beldesi haline getirdi. Özelikle nehir kenarına yapılan butik otellerin yanı sıra pansiyon ve apart oteller hızlı bir şekilde gelişime katkı sağladı. Şu sıralar ise maalesef bir beton talanı olma yoluna doğru ilerlediğini görmek ise son derece üzücü...

Ağva

Gezenti-Caner-Agva-Gezi-Yazisi

Ağva, iki yakasından denize dökülen Göksu ve Yeşilçay dereleri arasında bulunuyor. "Ağva" ismi ise latince Aqua yani "Su" kelimesinden geliyor. Bu ismi de iki yanını çevreleyen derelerden aldığı biliniyor. Ağva ve çevresinde Hitit, Frig, Roma ve Osmanlılardan kalma bir çok izler yer alıyor. Ağva'ya en son göç ise Konya, Karaman ve Balıkesir bölgesinden gelen Türkmenler tarafından olmuş. Şu anda burada yaşayan Ağva'nın yerlileri de bu Tükmenerin torunlarıymış.

Aslında Ağva'da gezilecek çok fazla yer yok ama yapılacak çok şey var. Dilerseniz biz Ağva'da neler yaptık ilk olarak onları anlatalım daha sonra tekrar bu konulara döneriz :)

***

Güzel bir pazar gününde daha Uzaklar & Derinler grubumuz ile birlikte bu defa Ağva yollarına düştük. İstanbul'dan 97 km uzaklıktaki bu güzel sahil beldesi İstanbul'dan oksijen depolamak amacıyla kaçmak için birebir. Bu yüzden İstanbul'a yakın gezilecek yerler listenizde kesinlikle olmalı diye düşünüyoruz.

Gezenti-Caner-Agva-Gezi-Yazisi

Ağva yolunda güzel bir kahvaltı molası ile başlıyor günümüz. Marifetli hanımların ellerinden yediğimiz börekler, çörekler ve kısırlar ile bir güzel doyuruyoruz karnımızı. Özellikle özel siparişim olan kısırı yapıp getiren Hanife ablama da ayrıca beni kırmadığı için teşekkür ediyorum.

Ek bilgi : Bendeki kısır hayranlığı üst seviyededir. Kısır için her şeyi yapabilirim :)

Kahvaltılarımızın ardından virajlı ve dar yollardan geçerek Ağva'ya varıyoruz. Şile-Ağva arasındaki yolun sürüceler için çok dikkat edilmesi gereken bir yol olduğunu da buradan önemlli hatırlatalım.

İlk olarak burada grubumuzu ikiye ayırıyoruz. İlk grup Kilimli Koyu'na gidecek ve deniz kenarında vakit geçirecek, ikinci grup ise yaklaşık 8 kilometrelik bir bisiklet turu ile güne başlayacak. Biz aksiyon ekibi olarak yine tabiki bisiklet turunu tercih ediyor ve maceraya başlamak için hiiiiç zaman kaybetmiyoruz :)

Ağva'da Bisiklet Turu

Kilimli Koyu'na gidecek ekip aramızdan ayrıldıktan sonra bizler de bisikletlerimizi kiralayacağımız yere giderek bisikletlerimizi denemeye başlıyoruz. Burada harika bir bisiklet var ama sanırım dağda dolaşmak için pek uygun değil :)

Gezenti-Caner-Agva-Gezi-Yazisi

Bisikletlerimizi kiraladıktan sonra 9 kişilik ekibimizle yola çıkıyoruz. Ekibimizin en küçük üyesi sevgili Eylül'de bizlere liderlik ediyorrrr...!

İlk olarak Ağva'dan Kilimli Koyu yönüne doğru asfalt yolda geçiyor turumuz. Burada yokuş yukarı olan rampalarla verdiğimiz mücadele bizleri biraz yorsa da bu yolculuktan büyük keyif alıyoruz.

Gezenti-Caner-Agva-Bisiklet-Turu

Kilimli Koyu'nun üst kısımlarına ulaştığımızda sevgili liderimiz Eylül ve Ebru "bize bu kadar bisiklet aktivitesi yeter" diyerek Kilimli Koyu'nda denizin keyfini çıkaran diğer ekibe katılıyorlar. Onlar aramızdan ayrılmadan bisiklet ekibimizle birlikte tam kadro bir fotoğraf şart...

Kalan kadromuz ile Kilimli Koyu'nun üst kısmından yaylalar ve orman eşliğinde harika bir maceraya atılıyoruz.

Bu parkurda çok güzel manzara fotoğrafları çekme imkanı bulabilirsiniz.

Gezenti-Caner-Agva-Bisiklet-Turu
Ormanda-Bisiklet-Turu

Kilimli Koyu ve Ağva arasındaki trekking parkurunun orman bölümünden ilerlerken patika yola doğru kıvrılıyoruz ve sürüşümüze devam ediyoruz. Bu sırada Ben ve Derya bisiklet turumuzun bahtsız bedevileri ünvanını alıyoruz. Maalesef bisikletimizin lastikleri patlıyor :(

Bisiklet-Turu

Geri dönüş yolu bu yüzden biraz daha bizi zorlasa da Kilimli Koyu'na yeniden ulaşarak bisiklet turumuzu tamamlıyoruz.

Ağva Bisiklet Kiralama : 0535 899 87 21 (Şen Bisiklet)
                                           0537 214 80 89

Kilimli Koyu Ağva merkezine yaklaşık olarak 4 km uzaklıkta bir koy. Burası Ağva Plajı'na alternatif bir plaj. Plajda aynı zamanda bir kafeterya bulunuyor. Kişisel olarak plaja giriş ücretsiz ve araçlarınızı çevreye bırakma olanağınız mevcut. İsteyenler ücretli otoparka da araçlarını bırakabilirler.

Kilimli Koyu'nda şezlong ve şemsiye kiralayabilme imkanınız mevcut. Aynı zamanda sürekli olarak da cankurtaran görev yapıyor. Malum burası Karadeniz sahili olduğu için denizi biraz hırçın ve tehlikeli.

Karadeniz sahillerinin baş belası çeken akıntı olayı burada da meydana gelebiliyor. Bu yüzden gidenlerin konu ile ilgili bilgi sahibi olması gerekiyor. Bu konuda detaylı bilgiyi de buradan alabilirsiniz.

Kilimli Koyu'nda yüzüp Türk usulü deve güreşlerimizi de oynadıktan sonra sıra geldi aksiyonun devamına. Ekibimiz ile toplanıyoruz ve Ağva'ya doğru bir doğa yürüyüşü aktivitesi için yola çıkıyoruz.

Ağva'da Doğa Yürüyüşü

Gezenti-Caner-Agva-Doga-Yuruyusu

Bu trekking parkurunda okları takip ederek yönünüzü bulabilirsiniz. Ayrıca parkur boyunca taşlara kırmızı beyaz işaretlemeler yapılarak doğru yolda ilerlemeniz için yardımcı olunmuş.

Parkur genel itibariyle gayet kolay. Tek bir yerde hafif tehlikeli bir bölüm var burayı biraz dikkatli geçerseniz sorun olmaz. Ahan da burası...

Bu arada parkur her ne kadar kolay da olsa yola çıkmadan su stoğunuzu yeteli şekilde hazırlamanız gerekiyor. Çünkü parkur güzergahı içerisinde su kaynağı maalesef bulunmuyor.

Gezenti-Caner-Agva-Doga-Yuruyusu

Yayla kısmını geçip parkurumuzun orman etabına giriyoruz. Burada doğanın farklı bir rengi ile buluşuyoruz. Keyiflerimiz yine fazlasıyla yerinde. Kesime hanım ise grubun en önüne geçmiş ve kaptırmış bir şekilde gidiyor... Haydi bakalım biraz da o anları yaşayalım :)

İşte böyle keyifli bir şekilde devam ediyor yürüyüşümüz. Ormandan çıkıp yavaş yavaş Ağva sahiline doğru inişe geçiyoruz.

Ağva kenarından denize gökülen Göksu deresi karşılıyor bizi Ağva ile birlikte... Ve de tabiki Göksu'nun iki ucundaki deniz Fenerleri... Burası aynı zamanda "Antik Liman" olarak biliniyor. Burada harika fotoğraflar çekebilirsiniz.

Ben de burada karşımızda duran Ağva ve Ağva plajını fotoğraflıyorum.

Gezenti-Caner-Agva-Doga-Yuruyusu

Ağva karşımızda. Fakat arada Göksu deresi var. Bu dere de hiç öyle paça sıvanarak geçilecek bir yer değil. Ayrıca karşıya geçmek için yakınlarda bir köprü de bulunmuyor. Bu yüzden sola doğru kıvrılan patika yolu devam ederek ana yola çıkmak suretiyle Ağva'ya ulaşacağız. Nitekim parkur da zaten bu şekilde ilerliyor.

Hacıllı gezimizin kahramanı Ebru için bu parkur çok basit gelmiş gibi görünüyor :) Bugünün başarılı performansları ile dikkat çeken diğer hanımları ise Adalet, Nazan ve Derya.

Uzaklar & Derinler grubumuzun lideri Emin Mete Siverek ise her zamanki gibi pozitif ve gruba hakim bir şekilde yürüyüşe devam ediyor :)

Emin-Mete-Siverek

Ormanı bitiriyoruz ve Ağva'ya doğru ilerleyerek ana yola çıkıyoruz.

Gezenti-Caner-Agva-Doga-Yuruyusu

Ana yola geldiğimizde yol üzerinde ölü bir yılan buluyoruz. Mete abinin hemen ilgisini çekiyor. Yılan ile hatıra fotoğrafı çektiriyor. Buraya kadar herşey çok normal fakat bir anda Ebru geliyor yılanın yanına. O da "biz burada yılanlarla mücadele ediyoruz" pozu veriyor :)

Ağva'ya vardığımızda grubumuzun tamamıyla orada buluşuyoruz. Ağva'da bugünkü son aktivitemiz Göksu deresinde bir tekne turu olacak. Aslında biz bugün Ağva'da kano turu da yapmayı planlıyorduk fakat yeterli sayıda kano bulamadığımızdan dolayı iptal ettik. Ayrıca Ağva'da kano kiralayanlar, insanların kanolara verdikleri zararlardan dolayı yılmış ve kano kiralamayı genel olarak bırakmışlar. Fakat dere kenarında bulunan oteller kendilerine ait kano ve deniz bisikletlerini müşterilerine kiralayabiliyorlar.

Tüm grubumuzla birlikte teknelerimize biniyor ve Göksu deresindeki turumuza başlıyoruz.

Ağva'da Tekne Turu

Tekne turu Ağva'nın en popüler aktivitelerinden. Buraya geldiğinizde kesinlikle yapmalısınız. Ağva Cumhuriyet Meydanı'nda bulunan 8 kişilik tekneler ile burada tur yapabilirsiniz. Bu tekneler ile 35 dakika süren Göksu deresi turu fiyatı 80 TL (2017 Yaz).

Not : İçinizden "Yuh! 8 kişilik tekneye kaç kişi binmişler" diyebilirsiniz. Evet teknenin bir tanesine 2-3 kişi fazladan binmiş olabiliriz ama tekneler de çok 8 kişilik gibi de değil ;)

Gezenti-Caner-Agva-Tekn-Turu

Tekne turu süresince Ağva'nın harika doğasının keyfini çıkarabilirsiniz. Derenin iki yanında bulunan ufak butik otelleri ve restoranları görebilirsiniz. Biz bu mekanları gördüğümüzde hemen hemen hepsinde bir akşam balık yiyip yanında o su ile karıştırılınca beyaz renge dönüşen arkadaşın hayalini kurduk. Bu hayali kesinlikle bir gün gerçekleştireceğiz :)

Tekne turunda herkesin keyfi yerinde. En çok keyfi yerinde olanlar ise Eylül ve Defne... Onlar Mete abiyle birlikte teknenin en önüne oturmuşlar ve doğanın keyfini çıkarıyorlar. Mete abimiz ise onlara çok güzel bir doğa ve çevre bilinci aşılıyor. Tabiatın güzelliklerinden, doğada yaşayan canlılardan bahsediyor.

Emin-Mete-Siverek-Cocuklarla

Çocukların doğayla tanışması, doğa ile yaşamaya alışması, doğayı ve tüm hayvanları sevmesi çok önemli. Bu yüzden bu güzel tabloyu bizlere sunan ve çocuklara çok olumlu bir farkındalık aşılayan Mete abimize çok teşekkür ediyoruz.

Tekne turumuz sona erdiğinde Ağva'da harika bir gün batımı yaşıyoruz. Burada gün batımını izlemek ve fotoğraflamak çok keyifli. Ağva'da günü batırmadan dönmeyin derim :)

Gezenti-Caner-Agva-Gun-Batimi
Agva-Gun-Batimi
Agva-Plaji-Gun-Batimi

Bu muhteşem gün batımı görüntülerini bulunca sevgili dostum Mete abim ile de güzel bir hatıra fotoğrafı çekilmeyi ihmal etmiyoruz :)

Emin-Mete-Siverek-Caner-Celik-Gezenti

Bugün Neler Yaptık ?

Bugün İstanbul'dan 97 km yol yaparak Şile üzerinden Ağva'ya ulaştık. Ağva merkezinden başlayan Kilimli üzerinden trekking parkurunun bir kısmını dolaşarak Kilimli'ye kadar 7.5 km'lik bir bisiklet turu yaptık. Kilimli Koyu'ndan Ağva'ya kadar 6 km'lik bir doğa yürüyüşü yaptık. Ardından günü Göksu Deresi'nde yaptığımız 35 dakikalık bir tekne turu ile noktaladık.

Ağva - Kilimli Bisiklet Turu Rotamız (7.5 km)
Parkur Detayı İçin Tıklayınız

Powered by Wikiloc

Kilimli - Ağva Doğa Yürüyüşü Rotamız (6 km)

Ağva Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Agva-Hatirasi

Bugün Uzaklar & Derinler grubumuzla birlikte yine harika bir gün geçirdik. Bu güzel güne renk katan tüm dostlara teşekkürler.

Ağva'dan Sevgilerle...

Teşekkürler
Emin Mete SİVEREK.

Caner ÇELİK
30.07.2017

Fotoğraflar : Caner ÇELİK, Ebru ÇELİK, Emin Mete SİVEREK

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazı hakkındaki fikir ve görüşlerinizi yazının altına yorum yaparak paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca bölgeye gezi planı yapacaklar sorularını paylaşabilirler. Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım.

Gezilerim sırasında anlık paylaşımlarımı yazılardan önce İnstagram'dan yapıyorum. Dilerseniz sosyal medya hesaplarımdan paylaşımlarımı takip edebilirsiniz.

Bu yazıda  Ağva gezilecek yerler, Ağva Görülecek Yerler, Ağva gezi rehberi, Ağva Gezi notları, Ağva gezisi, Ağva Gezi yazısı, Ağva tekne turu, Ağva kano kiralama, Ağva bisiklet kiralama, Ağva kamp alanları, Ağva çadır kurulacak yerler, Ağva doğa yürüyüşü, Ağva trekking, Ağva kilimli koyu, Ağva'da konaklama, Ağva ucuz oteller, Ağva pansiyonlar, Ağva otelleri, Ağva pansiyonları  konularına yer verdik. Umarım beğenmişsinizdir.