Bahçeköy - Belgrad Ormanları Doğa Yürüyüşü

Bahcekoy-Belgrad-Ormani-Doga-Yuruyusu

Bugüne kadar İstanbul'a yakın yerlerde doğa yürüyüşü çok defa yapmıştık fakat İstanbul'un göbeğinde ilk defa bir yürüyüş yapma fırsatı bulduk. Metro ile doğa yürüyüşüne gitmek bir hayli ilginç bir duyguydu :)

Uzaklar & Derinler grubumuz ile birlikte güzel bir pazar gününde yürüyüş parkurumuzu yine çok keyifli bir şekilde tamamladık. Sizlerle paylaşmamak da olmazdı...

***

Grubumuzla sabah saatlerinde Hacıosman metro durağı önünde buluşarak başlıyoruz maceramıza. İlk olarak 8,5 km ilerideki Bahçeköy'e doğru ilerliyoruz. Hacıosman - Bahçeköy arasında asfalt yol var fakat bizler yürüyüşlerimizde patikaları ve dağ yollarını tercih ediyoruz tabiiki. Bu yüzden de vakit kaybetmeden dalıyoruz Fatih Ormanı'na...

Fatih-Ormani-Doga-Yuruyusu

Doğa yürüyüşlerinde her türlü hava ve doğa koşullarına hazırlıklı olunmalı. Burada bizleri inanılmaz bir çamur deryası sürprizi karşılıyor ve daha günün hemen başında bu çamurdan nasibimizi layıkıyla alıyoruz :)

Çamur deryası yürüyüşümüzdeki tek engel değil tabiiki. Günümüze aksiyon katmak için bir kütük tırmanışı yapalım diyoruz. Bu tırmanışın kahramanı da sevgili dostum Abdullah oluyor. Nasıl da yardımsever, nasılda bir centilmen.. Sizleri Abdullah ile tanıştırmak isterim :)

Evet bu görüntülerin ardından Fatih Ormanı'ndaki doğa yürüyüşümüze devam ediyoruz. Burada genelde patika yolu izlerken arada inişli çıkışlı aksiyonlarla yürüyüşümüze renk katıyoruz.

Fatih-Ormani-Doga-Yuruyusu

Yürüyüşümüzün ilk 8,5 kilometresi Bahçeköy Su Kemeri'ne varışımızla birlikte sona eriyor. Bu heybetli kemer 1731 yılında Sultan I.Mahmud tarafından yaptırıldığı için halk arasında I.Mahmud Kemeri olarak da biliniyor.

Bahcekoy-Su-Kemeri

409 metre uzunluğunda, 27 metre yüksekliğindeki 21 gözlü bu dev kemerden şehrin su ihtiyacının çok büyük bir kısmı karşılanıyormuş.

Kemerin bu heybetine kayıtsız kalmak mümkün değil. Gerçekten pek fazla bilinmese de İstanbul'daki en gösterişli Osmanlı eserlerinden biri. Fakat maalesef günümüze bu eserin tamamı ulaşamamış.

Bahcekoy-Kemeri

Bahçeköy dört bir tarafı Fatih Ormanı ve Belgrad Ormanı ile çevrili Sarıyer ilçesine bağlı küçük bir mahalle. Buraya Hacıosman'dan ve Beşiktaş'tan İETT otobüslerinin yanı sıra minibüsler ile de gelebilmeniz mümkün.

İstanbul'un en önemli güzelliklerinden Atatürk Arboretumu'da burada bulunuyor. Orası da doğa ile baş başa bir gün geçirmek ve harika fotoğraflar çekmek için İstanbul'da görülmesi gereken yerler listenizde kesinlikle olmalı.

Grubumuzla Bahçeköy'de verdiğimiz bir çay molasının ardından Belgrad Ormanı'na doğru hareket ediyoruz. Bahçeköy'de Valide Sultan Caddesi'nin sonunda bizi Belgrad Ormanı'nın giriş kapısı karşılıyor.

Belgrad-Ormani-Giris-Kapisi

İçeriye yaya olarak ve bisiklet ile ücretsiz giriş yapabiliyorsunuz. Otomobil ve diğer araçlarınız ile girmek isterseniz aracınızın sınıfına göre ücret ödüyorsunuz. Belgrad Ormanı otomobil giriş ücreti 12 TL (haftasonu) ve 5 TL (haftaiçi) olarak belirlenmiş.

Belgrad Ormanı mesire alanlarıyla piknik yapmaya çok uygun. Ayrıca ormanın parkurlarında doğa yürüyüşü ve bisiklet turu da yapabilirsiniz. Bununla ilgili çeşitli rotalar mevcut. Bu rotalar hakkında girişteki bu hartadan kısa bir bilgi edinebilirsiniz.

Kapıdan girdiğimizde hemen ileride yol ikiye ayrılıyor. Sol taraf Neşet Suyu Mesire Alanı'na, sağ taraf ise Bentler Mesire Alanı'na gidiyor. Biz yolumuza sağ taraftan devam ediyoruz.

Belgrad-Ormani-Doga-Yuruyusu

Derenin sağ kenarından yürümeye devam ettiğimizde ileride Valide Sultan Bendi karşımıza çıkıyor. Belgrad Ormanında birkaç tane tarihi bent var. Bun bentler suyun akışını düzenlemek amacıyla yapılmış yapılardır. Valide Sultan Bendi, Osmanlı padişahı III.Selim'in annesi Minrişah Valide Sultan adına 1796 yılında yaptırılmıştır. Bu bendin uzunluğu 104 metredir.

Valide-Sultan-Bendi

Yürüyüşümüze Valide Sultan Bendi'nin sağ kısmından devam ediyoruz. Kısa bir tırmanışın ardından Valide Sultan Göleti'nin kenarından harika bir manzara eşliğinde yürümeye devam ediyoruz.

Belgrad-Ormani-Doga-Yuruyusu
Valide-Sultan-Goleti

Verdiğimiz ilk molada emektar fotoğrafçımız Nazan hanım yine görevine devam ediyor. Fotoğraf tutkusu mola tanımıyor.

Unutmadan günün diğer emektarı Hanife hanıma da ayrıca teşekkür etmek istiyorum. O da özellikle çok sevdiğimi bildiği için bana yaptığı kısır jestiyle beni çok sevindirdi... Ayrıca gün boyunca bizleri portakallar ve meyvelerle besledi. Teşekkürü borç biliyoruz kendisine :)

Bir teşekkür de yürüyüşün başından beri grubumuzdan ayrılmayan sevimli ve sadık dostumuza gelsin. Doğada yürüyüş esnasında yanımıza köpeklerin takılmasına alışkınız. Onlar insanlar ile birlikte yürümeyi çok severler ve gün bitene kadar asla yanınızdan ayrılmazlar. Bu sevimli dostumuz da akşam hava kararana dek bizimle beraberdi.

Bu kadar teşekkürün ardından Belgrad Ormanı'ndaki yürüyüşümüze devam ediyoruz. Her su birikintisinde yansıma fotoğrafı çektirmesi ile ünlü olan Filiz burada da bu alışkanlığına devam ediyor.

Artık yürüyüş parkurumuzun sonlarına doğru gelirken bugünün en iyi yürüyüş performanslarını gösteren 4 çiçeğimizi de (Soldan sağa doğru Adalet, Filiz, Nazan, Gül)  tebrik ediyorum. Böceğin de kim olduğunu tahmin edersiniz herhalde... :)

Parkurumuzun son kısımlarında Belgrad Ormanı içerisinde gizli kalmış bir kilise kalıntısına gidiyoruz. Çoğu kişinin bilmediği bu kilise yolun yaklaşık 60 metre içerisinde kalıyor. St.George Anglikan Kilisesi (St. George Anglican Church) olarak bilinen yapı hakkında maalesef çok fazla bilgi edinemediğim için sizlerle sadece kalıntılarını paylaşabiliyorum.

St-George-Anglikan-Kilisesi

Kilise'den sonra son olarak yürüyüşümüzü Belgrad Ormanı'nın diğer bir bendi olan Sultan Mahmud Bendi'nde bitiriyoruz. Bu bent 1839 yılında Sultan II.Mahmud tarafından yaptırılmış olup 101 metre uzunluğundadır.

Sultan-Mahmud-Bendi

Bendin hemen yanındaki gölet ise Sultan Mahmud Göleti olarak anılır. Burada çok güzel bir hatıra fotoğrafı çekilerek günümüzü noktalıyoruz.

Uzaklar & Derinler doğa yürüyüşleri her zaman çok keyifli geçiyor. Bu keyfin en büyük sebebi ise güzel insanların bir araya gelmesi ve harika bir sinerji oluşturması. Bu yüzden en büyük teşekkür ise bizlere bu güzel anları yaşatan ve doğayla buluşmamızı sağlayan sevgili abim ve dostum Emin Mete Siverek'e...

Caner-Mete

Bugün aynı zamanda 27,6 km yürüyerek doğa yürüyüşü rekorumuzu da kırmış bulunuyoruz. Değerli dostum Bahattin'in de dediği gibi.. "Bugün gerçekten iyi yürüdük yeaaa" :)

Caner-Bahattin

Belgrad Ormanı Adı Nereden Geliyor?

Kanuni Sultan Süleyman Sırbistan'a düzenlediği bir sefer sonrasında Sırp esirlerini İstanbul'a getirir ve bu bölgeye yerleşmelerini sağlar. Esirlerin yerleştiği bu bölge Sırbistan'ın başkenti "Belgrad" ile Belgrad Köyü olarak anılmaya başlanır. Köyün etrafındaki ormanlar ise Belgrad Ormanları olarak isimlendirilir.

***

Yazılarımda gezdiğim rotaları Wikiloc sayesinde burada yayımlıyorum. Dilerseniz siz de bu rotayı aşağıda detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Bahçeköy - Belgrad Ormanı Doğa Yürüyüşü Rotamız (27,6 Km)
Parkur Detayı İçin Tıklayınız

Powered by Wikiloc

Belgrad Ormanı'ndan Sevgilerle...

Teşekkürler

Caner ÇELİK
07.01.2018

Bu Yazılar da İlginizi Çekebilir
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yazı hakkındaki fikir ve görüşlerinizi yazının altına yorum yaparak paylaşırsanız çok sevinirim. Ayrıca bölgeye gezi planı yapacaklar sorularını paylaşabilirler. Elimden geldiğince yardımcı olmaktan zevk duyarım.

Gezilerim sırasında anlık paylaşımlarımı yazılardan önce İnstagram'dan yapıyorum. Dilerseniz sosyal medya hesaplarımdan paylaşımlarımı takip edebilirsiniz.

Bu yazıda  Belgrad Ormanı, Belgrad Ormanı Doğa Yürüyüşü, Belgrad Ormanı Nerede, Belgrad Ormanı Nasıl Gidilir, Belgrad Ormanı Piknik, Belgrad Ormanı Treaking, Belgrad Ormanı Hiking, Belgrad Ormanı Kamp, Belgrad Ormanı Mangal, Belgrad Ormanı Giriş Ücretleri, Belgrad Ormanı Araç Giriş Ücretleri  konularına yer verdik. Umarım beğenmişsinizdir.